דלג לתוכן

רווחה במקום העבודה: 3 אסטרטגיות להפסקות טובות יותר

הפסקות טובות יותר הן מרכיב מרכזי בעבודה חכמה יותר, ויש דברים שארגונים יכולים לעשות כדי לעודד עובדים לצאת להפסקות קבועות וטובות יותר.

רווחה במקום העבודה: 3 אסטרטגיות להפסקות טובות יותר

מחקרים הראו שלקיחת הפסקות קבועות במהלך יום העבודה יכולה לשפר את הפרודוקטיביות, למנוע מתח ושחיקה ולעודד מפגשים מקריים שיכולים לעזור לאנשים לתקשר וליצור תחושת קהילה ושייכות. עם זאת, למרות שהפסקות הן מרכיב מרכזי בעבודה חכמה יותר, ארגונים רבים לא מעודדים עובדים לבצע הפסקות קבועות במהלך יום העבודה שלהם. ולא, הכוונה היא לא להפסקת צהריים לאכול. 

אז איך ארגונים יכולים לעזור לעובדים לצאת להפסקות טובות יותר?

להלן שלוש אסטרטגיות שארגונים יכולים ליישם כדי לעזור לעובדים לבצע הפסקות טובות יותר בעבודה.

מלאו את המטבח באוכל בריא

האוכל שאנו אוכלים משפיע רבות על האופן בו אנו חשים במהלך היום. על ארגונים להצטייד במטבחים שלהם במגוון אוכלים, משקאות וחטיפים בריאים ומזינים, כדי לעודד עובדים לאכול תזונה מאוזנת יותר, אך גם כדי למנוע את השפל הנפוץ אחר הצהריים.

יתר על כן, אוכל הוא דרך נהדרת להפגיש בין אנשים. בנוסף למתן חטיפים בריאים במקום העבודה, ארגונים צריכים לשקול גם לקבוע זמנים ספציפיים לספק חטיפים בחינם.

הרעיון הוא לספק תירוץ לאנשים לרצות להתרחק משולחנות העבודה שלהם, גם אם רק לרגע. ובואו נהיה כנים, מי לא אוהב אוכל בחינם?

 

עודדו אנשים לצאת החוצה

לפעמים רק נשימה באוויר הצח יכולה לעזור לנו לנקות את דעתנו ולהפחית מתח. דרך אחת שארגונים יכולים לעודד אנשים לצאת החוצה היא לספק פינות ישיבה בחללים החיצוניים שלהם, בין אם טרסה, גינה, מרפסת או בית קפה. קחו בחשבון שזה לא צריך להיות משהו מפואר. כסא, ספסל או פשוט עץ יפה המספק מעט צל יעשה את העבודה.

אם במקום העבודה שלכם אין חלל חיצוני, בדקו אם יש פארק בסמוך אליו הצוות שלכם יכול ללכת. תוכלו לשים מפה של שביל ההליכה לפארק, להציע בתי קפה פעילים בסביבה, או אפילו להזמין עובדים לפגישה תוך כדי הליכה לפארק.

צרו אזורים ללא טכנולוגיה או אזורי רגיעה במקום העבודה

ארגונים מסוימים שילבו במתחם העבודה חדרי מדיטציה, אזורים שקטים, אזורי תסכול, אזורים נטולי טכנולוגיה, וחדרי מנוחה בכדי לספק לעובדים סביבה בה הם יכולים לקחת פסק זמן בנוחות. ארגונים מסוימים אף מזמינים מעסה מקומית או מתרגלי יוגה לתת עיסויים מהירים של 15 דקות או לארח שיעורי יוגה או מדיטציה מהירים של 30 דקות.

יצירת אזורים מסוג זה בתוך מקום העבודה תעביר לעובדים את המסר כי זה בסדר לקחת הפסקה ממשימותיהם בהישג יד כדי להירגע ולחץ. על מנת להבטיח שאנשים משתמשים בפועל באזורים או בחדרים אלה, הפכו אותם לזמינים בקלות וציידו אותם במשאבים הנכונים (כלומר, לספק מחצלות בחדרי מדיטציה כדי לעודד עובדים לעשות מדיטציה או לעשות יוגה, אזורים שקטים אטומים לרעש וכו').

עידוד עובדים להפסקות ישפר את רווחתם של אנשים, תוך שיפור הפריון והמעורבות. טיפ אחרון: הובילו דוגמה. וודאו שגם מנהלים בכירים ומנכ"לים לוקחים הפסקות קבועות באמצע יום העבודה; אם אנשים יראו אותם מפסיקים, הם ירגישו יותר בנוח ופחות אשמים כשהם עושים זאת בעצמם.

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה