דלג לתוכן

שלוש מגמות שיעצבו את עתיד העבודה

במקום לחשוב על עתיד העבודה כיעד, עלינו להבין כי זהו תהליך מתמשך ומתפתח. אז כיצד יראה העתיד של העבודה?

שלוש מגמות שיעצבו את עתיד העבודה

כשאנשים מדברים על עתיד העבודה, הם מדברים על טכנולוגיה, אוטומציה, בינה מלאכותית, כוח עבודה מותנה, כלכלת הגיג וגלובליזציה. עם זאת, העתיד של העבודה נשאר נושא לא מובן; מלא אי-ודאות, ובמידה מסוימת גם פחד. למרות שאף אחד לא יכול לצייר תמונה מדויקת של איך עתיד העבודה ייראה, ישנן שלוש מגמות שצפויות לעצב את עתיד העבודה.

עתיד העבודה גמיש

בזמן שהטכנולוגיה מאפשרת ניידות, המיקום הגיאוגרפי נהיה פחות חשוב ביחס לעבודה. גמישות כבר לא נחשבת כהטבה לעובדים. בעתיד גמישות בעבודה יהפוך לנכס שיכול לעזור להפחית את עלויות העסק, לשמר אותו, ולהגדיל את המעורבות. זו הסיבה שחברות וארגונים מציעים יותר ויותר לוחות זמנים גמישים ומסגרות עבודה גמישות המאפשרות להם למצוא את הכישרונות הטובים ביותר ולאפשר ביצועי עבודה טובים יותר. החיפוש אחר גמישות רבה יותר הניע את צמיחת כלכלת הגיג ואורח החיים של הנוודים הדיגיטליים.

אולם מרכיב הגמישות עולה על הכישרון והוא קורא למשאבים גמישים (אנושיים, פיננסיים ופיזיים) על מנת שחברות וארגונים יישארו זריזים ויוכלו להסתגל לצרכים המשתנים של הצרכנים. עובדים דורשים יותר ויותר סביבות עבודה גמישות, וארגונים יכולים גם להרוויח מאוד מכך, מכיוון שהם מאפשרים לחברות לצמוח ולהתכווץ לפי הצורך, כמו גם לאפשר להן להיכנס בקלות רבה יותר לשווקים חדשים. עתיד העבודה הוא גמיש מכיוון שהטכנולוגיה תמשיך להתפתח וארגונים שמצוידים להסתגל ולאמץ טכנולוגיות מתפתחות יהיו אלה שיכולים להוכיח בעתיד את עסקיהם.

עתיד העבודה מתבסס על שיתוף פעולה אנושי וטכנולוגי

עתיד העבודה מעוצב, לרוב, על ידי טכנולוגיה. זה ימשיך להיות המצב, ובניגוד לאמונה פופולארית, רובוטים לא ישתלטו על עבודות אנושיות בזמן הקרוב. הטכנולוגיה היא מאפשרת; וזה יאפשר לבני אדם וחברות להתמקד יותר ויותר ביצירת ערך וידע. על מנת שזה יקרה, בני אדם יצטרכו לשתף פעולה בהצלחה עם הטכנולוגיה. לבינה מלאכותית יש פוטנציאל לעזור לרופאים לבצע אבחנה טובה יותר; רובוטיקה עשויה להעניק לרופאים אפשרות לבצע ניתוחים מרחוק; שיתוף פעולה בין בני אדם לרובוטים יכול להגדיל את הפרודוקטיביות בפסי הרכבה; התקנים מחוברים יכולים לאסוף נתונים חשובים לשיפור הבנייה; ובינה מלאכותית יכולה לעזור לעורכי דין לערוך מחקרים ולעבור על אלפי תיקים כדי למצוא מידע רלוונטי עבור לקוחות ותיקים פתוחים. 

הטכנולוגיה אינה תחליף של בני האנוש, היא הרחבה של היכולות והכישורים האנושיים.

עתיד העבודה תומך בהעשרה תמידית של העובדים

אם הטכנולוגיה תמשיך להתפתח, אנשי מקצוע יצטרכו להתפתח איתה. אחד המרכיבים העיקריים לעתיד העבודה הוא מיומנות ושיעור הקבלה מחדש של העובדים. זה ישמש שתי מטרות עיקריות: האחת, יצמצם את כמות האנשים שמאבדים את מקום עבודתם לאוטומציה והשניה, יאפשר לחברות לשלב בעסק שלהם טכנולוגיות מתפתחות. לטענת הפורום הכלכלי העולמי, הטכנולוגיה תחליף 75 מיליון משרות עד שנת 2022, אך היא תיצור 133 מיליון תפקידים חדשים; תפקידים שעבורם עדיין לא הוכשרו אנשי מקצוע. משמעות הדבר היא שבעתיד העבודה, חובה שכישוריו של האדם יהיו מעודכנים; וזו משימה שנופלת על עובדים עצמיים והן על חברות. 

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה