דלג לתוכן

טרנדים בעולם חללי העבודה המשותפים לשנת 2019

רגע לפני שנכנסים לשנת 2019, ריכזנו עבורכם את כל הטרנדים החמים בעולם חללי העבודה המשותפים. מחללי עבודה נישתיים ועד לקו-ליביניג, אז אל תשאירו את חלל העבודה שלכם מאחור!

טרנדים בעולם חללי העבודה המשותפים לשנת 2019

לא רק סטארט-אפים

אם בעבר היה נראה שחללי עבודה משותפים מיועדים רק לפרילאנסרים, יזמים בודדים וחברות סטארט-אפ קטנות, היום גם חברות היי-טק גדולות ויוקרתיות קפצו על הטרנד. באמצע שנת 2018, חברת Microsoft שכרה בניין שלם של ארבע קומות מ-WeWork, ברחוב דובנוב במרכז העיר תל אביב. בנוסף, חברת Booking העבירה את מרכזה הטכנולוגי בישראל למתחם העבודה המשותף LABS, הממוקם בעזריאלי שרונה במרכז תל אביב.

חללי עבודה נישתיים

נפתחים יותר ויותר חללי עבודה שמתמקדים בתחום מסויים – לאמנים, לאדריכלים, לצלמים, לעורכי דין ועוד. למרות שמפעילי חללי עבודה נישתיים עלולים להיקלע לסיכונים שאין לבעלי חללי עבודה אחרים, ההיתרון הבולט שלהם הוא התאמת הציוד במתחם לקהל אליו הוא מיועד.

טרנדיים עיצוביים

ריהוט, סידור המשרד ואור טבעי הם רק חלק מטרנדים עיצוביים שיכולים לעזור או להפריע לפרודוקטיביות של ממברים בחללי עבודה משותפים. השנים הבאות ישפיעו על העיצוב של חללי עבודה משותפים ומתחמי עבודה בכלל, בזמן שממברים שואפים לעבוד בחללים המאפשרים להם להיות פרודוקטיביים ומאושרים בעת ובעונה אחת.

ניצול השטח

בכל שנה שעוברת, חללי עבודה משותפים מציעים שטחי עבודה גדולים יותר, המשרתים יותר ממברים מהשנה הקודמת לה. בממוצע, חללי עבודה מאכלסים ב-800 מ"ר כ-80 ממברים, העובדים על 70 שולחנות. בשנת 2018, שטח ומספר השולחנות בחללי עבודה גדל ביותר מ-20%. ולכן, הצפי לשנת 2019 הוא שחללי עבודה יאכלסו ב- 1,500 מ"ר 120 שולחנות עבודה ל-160 ממברים.

קו-ליבינג

עלייתו של מוצר משלים לחללי עבודה משותפים - דיור שיתופי. תפישת הקו-ליבינג בנויה על מודל של יחידות דיור קטנות עם מרחבים ומתקנים שיתופיים ברחבי הבניין (מטבחים מאובזרים, חדרי אוכל, חדרי כביסה, וכו'). בדומה לחללי עבודה משותפים, דיור שיתופי מציע לדיירים פיתרון מגורים נוח וגמיש יותר עם דגש על שיתופי פעולה, שקיפות, וקהילה.

שיווק דיגיטלי

טרנד שמתחזק משנה לשנה בחללי עבודה משותפים הוא שיווק דיגיטלי. להקים מתחם מעוצב ונוח במיקום מרכזי זה כבר לא מספיק על מנת לאכלס את המקום. בעלי חללי עבודה משותפים מבינים כי שיווק דיגיטלי הוא כוח חזק, זול ונגיש, שיכול למשוך יותר ממברים לחלל העבודה שלהם. יתר על כן, צילומים של המתחם או סרטוני וידאו מקצועיים תמיד תהיה השקעה מצוינת.

שירותים רחבים יותר

חללי עבודה משותפים יחלו לספק שירותים רחבים יותר לממברים שלהם, כפי שתאגידים גדולים מספקים לעובדים שלהם. כמה מגמות מתמשכות בחללי עבודה משותפים בשנת 2019 יכללו שמרטפות, ידידות לחיות, הלוואות מבנקים, חשבונות עסקיים וכו'. מפעילי חללי עבודה קיימים זקוקים להשקיע יותר מבעבר בממברים שלהם, על מנת שלא יאבדו אותם למתחמים שנפתחו לאחרונה.   

עתיד צמיחה מזהיר

עם עלייתם של חללי עבודה משותפים, חברות גדולות מחליטות לנצל את המומנטום. לדוגמא, כניסתה של חברת CBRE, חברה מובילה בעולם בתחום שירותי הנדל"ן המסחרי, לשוק חללי עבודה המשותפים עם מותג הנקרא Hana בניו יורק. בנוסף, דריסת הרגל של רשת המלונות פתאל בתחום הצפויה לפתוח את מתחם עבודתה הראשון בשילוב עם המוצר המלונאי באפריל 2019.

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה