דלג לתוכן

10 דרכים לשרוד ולשגשג בחלל עבודה משותף

מיום ליום עולה הסבירות שתחלקו את חלל העבודה עם אנשים אחרים בעלי עסקים שונים משלכם. מדוע זה קורה, ואיך להתמודד עם המעבר הכמעט בלתי נמנע הזה לחלל עבודה משותף?

10 דרכים לשרוד ולשגשג בחלל עבודה משותף

מהפכת הקו-וורקינג העולמית נמצאת בשיאה. יש מעל לחצי מליון אנשים שעובדים בחללי עבודה משותפים. נוודים דיגיטליים, סופרים, עובדי תאגידים, מעצבים גרפיים, מתכנתים, מפתחים ועוד -  כל אלה יוצרים מגוון אנשי מקצוע החולקים את אותו חלל עבודה יצירתי. ברור שהתופעה הזו לא הולכת לשום מקום בקרוב - קצב הצמיחה העולמי של מתחמי עבודה עלה ב-36% מהשנה שעברה.

בהשראת תופעת חללי העבודה המשותפים – קבלו 6 קווים מנחים להשרדות בחלל עבודה משותף:

1. היו חברותיים

חייכו, הציגו את עצמכם בפני אחרים, ובאופן כללי נסו להיות בני אדם נעימים. אם יש לכם יום רע מדי, עדיף שתשארו בבית. אתם גם ככה עובדים עם מחשב נייד. אם משהו לא צפוי מתרחש (למשל האינטרנט נופל, או שחלילה נגמר הקפה), חייכו וקחו את זה בקלות. אחד מהדברים הכי חשובים להישרדות בחלל עבודה משותף הוא להתמודד ברוגע עם משברים ותקלות.

2. שלמו את מה שנדרש

אם אתם עובדי חברה המשלמת לחלל העבודה – דלגו לסעיף הבא. אם אתם משלמים בעצמכם לחלל העבודה – דאגו לשלם את כל התשלומים בזמן ובמלואם. כבדו את אופן התשלומים במקום. אל תנסו לסגור עסקאות, פשוט שלמו ולכו לעבודה. אם התשלומים בחלל העבודה לא מתאימים לכם, נסו אחד אחר. הכי טוב ללכת לימי ניסיון במספר חללי עבודה עד שמוצאים את מה שמחפשים.

3. תנו ערך בחזרה

יש לכם כישורים או סיפורים שיכולים להעניק השראה או לסייע לממברים אחרים? תעבירו פרזנטציה או הרצאה בנושא. קו-וורקינג מתבסס על קהילתיות, וקהילה עובדת טוב במיוחד כשיש יחסי לתת ולקבל בין הממברים. מה יש לכם להציע? איך אתם יכולים לסייע לבחור שיושב לידכם בשולחן? אפשר גם באופן לא פורמלי על כוס קפה. חלקו את מה שאתם יודעים עם האנשים שסביבכם. התוצאות יפתיעו אתכם.

4. שמרו על ניקיון

אתם כבר לא ילדים – אתם צריכים לדאוג לסביבת העבודה שלכם ולאיזורים המשותפים. הגיעו לעבודה נקיים ומסודרים. אל תשכחו שניחוח של ממבר אחד יכול להעיק על כל שאר הממברים. שמרו על עמדת העבודה שלכם מסודרת, השתדלו לא להשאיר יותר מדי אוכל סביבכם או משקאות שעלולים להשפך על המחשבים הניידים של הממברים שלידכם. שמרו על השירותים ועל האיזורים המשותפים נקיים גם כן. כולם חולקים את האיזורים האלו, אז התנהגו בכבוד כדי שלכולם יהיה נעים.

5. אל תרעישו

אוזניות הן החברות הכי טובות שלכם ושל שאר הממברים. אף אחד לא רוצה לשמוע את המוזיקה שלכם, אז קדימה – שימו אוזניות. אם יש לכם הרבה שיחות טלפון, ברוב המתחמים יש תאי טלפון לשימושכם. בחלק מהמקומות יש "חדרי שקט" המיועדים לעבודה אינטנסיבית. כבדו את החוקים בחדרים אלו. שיחות הן דבר מקובל ברוב החללים, אבל נסו לשמור על קולכם בווליום נמוך כדי ששאר האנשים שעובדים יוכלו להתרכז. ברבים מהמתחמים יש בית קפה או חצר שמאפשרים לנהל שיחות ולהתמנגל מבלי להפריע, נצלו זאת.

6. כבדו את העובדה שאחרים עובדים

מלבד שמירה על ווליום שיחה נמוך ועל שקט בחדרי השקט, כבדו את הממברים שעובדים סביבכם. אל תניחו את הרגליים שלכם על שולחן העבודה אותו אתם חולקים עם ממברים אחרים. אל תעשו רעשים מוגזמים. אם אתם רואים מישהו עם אוזניות – אל תתחילו איתו שיחה. בכלל, אל תפריעו למי שמשדר שהוא עסוק. תהיו מקצוענים.

7. השתתפו

בחללי העבודה המשותפים יש הרבה אירועים חברתיים וחינוכיים מצוינים. נסו להגיע לכמה שיותר. תוכלו ללמוד טריקים חדשים, לשדרג את היכולות שלכם ולהנות עם כמה מהממברים האחרים. נצלו את היתרון הזה שמעניקים לכם בחלל העבודה וכך גם תפגשו מוחות דומים לשלכם. סעיף זה רלוונטי במיוחד אם אתם עובדים במדינה זרה – תוכלו להכיר חברים, לפגוש לקוחות חדשים, שותפים לעסקים או אפילו קשר רומנטי.

8. כבדו את צוות המקום

​ברוב חללי העבודה הצוות חברותי במיוחד ועוזר לממברים בכל בעיה. אנשי הצוות הם לא משרתים, מלצרים או פועלי זבל. התייחסו אליהם בכבוד. למדו את השמות של כולם, ברכו אותם לבוקר טוב כשאתם מגיעים וללילה טוב כשאתם עוזבים. צוות המתחם יהיה שם כדי להציל אתכם אם אתם חייבים להדפיס מסמך דחוף והדיו במדפסת בדיוק נגמר, או אם האינטרנט נפל כשאתם באמצע עבודה דחופה.

9. תנו פידבק

הקפה קר? יש בעיה עם מכשיר חשמלי? זה חלל העבודה הכי טוב שהייתם בו בחיים שלכם? ספרו לצוות, להנהלה ולבעלים. משוב חיובי לרוב מוערך במיוחד. הנהלה טובה משתוקקת לקהילה חזקה, וברוב המקרים היא רוצה לשפר את חווית המשתמש של הממברים שלה. יש בעיה כלשהי שאתם יכולים לפתור באמצעות הכישורים שלכם? עשו זאת. אם יש לכם משהו חיובי לומר (או שלישי) – כתבו חוות דעת.

10. היו אסירי תודה

מחקרים מראים שאנשים אסירי תודה חיים יותר זמן ונשארים בריאים לאורך זמן. תחשבו על זה. אם אתם עובדים בחלל עבודה משותף – אתם צריכים להודות על זה. אתם לא עובדים בפס ייצור משעמם, מכינים את אותו הדבר שוב ושוב. אתם לא מחוייבים לשבת באותה קוביה קטנה במשרד מסורתי. יש לכם את החופש לעבוד איפה שבא לכם, בחללי עבודה מגניבים ומעניינים. אתם לא צריכים יותר לעבוד לבד מהבית. אתם לא צריכים יותר ללבוש חליפות או בגדים לא נוחים. אתם יכולים להיות חלק מקהילה, ללמוד ממנה ולחלוק איתה. תהיו נחמדים וטובים לאחרים, תנו חזרה לקהילה ותודו על כך שזכיתם להיות חלק ממהפכת הקו-וורקינג.

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה