דלג לתוכן

7 אלמנטים עיצוביים שיכולים להשפיע באופן חיובי על סביבת העבודה

חללי עבודה משותפים רבים נוטים להתרכז בשילוב של טכנולוגיה מתקדמת במתחמים. אך חשוב לזכור, שישנן אסטרטגיות אחרות, בסיסיות יותר, שצריכות להיות בחלל על מנת לאפשר לטכנולוגיה לשפר את השטח הבנוי. אלמנטים עיצוביים עשויים לשפר את הביצועים של הממברים על ידי יצירת סביבת עבודה נוחה ומעוררת השראה. אלו הם 7 אלמנטים עיצוביים שכדאי לקחת בחשבון:

7 אלמנטים עיצוביים שיכולים להשפיע באופן חיובי על סביבת העבודה

1. טמפרטורה

מלחמות טמפרטורה הן תופעה שכיחה למדי בכל סביבת עבודה. כדי למצוא את הטמפרטורה האידיאלית במקום העבודה, צריך לקחת בחשבון את רמות הלחות. בימי קיץ חמים הלחות גבוהה וסביר להניח שהגוף מזיע יותר מהרגיל. לעומת זאת, אם זה יום קיץ חם אבל הלחות נמוכה, הגוף מזיע הרבה פחות. לחות גבוהה הופכת את האוויר לחם יותר בעוד הלחות הנמוכה גורמת לאוויר להרגיש קריר יותר.

2. תאורה טבעית וטבע

מחקרים הראו כי חשיפה לתאורה טבעית במקום העבודה יכולה לשפר את הפרודוקטיביות בשיעור של עד 20%. מתן גישה לאור טבעי ולנופים יכול לעזור להפחית את הלחץ, ולהשפיע באופן חיובי על תחושת הרווחה של האדם.

3. צבע

צבעים שונים יוצרים תגובות פסיכולוגיות שונות. לדברי מומחים, צבעים מסויימים במקום העבודה יכולים לתרום לשמחה, פרודוקטיביות ואפילו לבריאות פיזית. לצבע יש תפקיד מהותי בבניית הסביבה, וכאשר משתמשים בו נכון הוא יכול לשפר משמעותית את החוויה של העובד במקום העבודה.

4. רעש

רעש הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר הקשורים בעיצוב מקום העבודה, במיוחד בחלל עבודה פתוח. חומרי בניין, חומרי ריהוט ואלמנטים עיצוביים אחרים משפיעים מאוד על כמות הרעש שאדם יכול לתפוס בסביבה פנימית. לדוגמא, פאנלים אוטמי קול, צמחים, שטיחים וחומרים רכים אחרים המונעים מהרעש להתפשט.

5. ארגונומיה

מקום עבודה המתמקד בטובת העובד צריך שיהיו בו רהיטים ארגונומיים. לא משנה כמה מתחם מעוצב יפה - אם הכסאות אינם נוחים או אם השולחן לא בגובה הנכון לעומת הכסא, לאנשים לא יהיה נוח ורמת הפרודוקטיביות תרד משמעותית.

6. איכות האוויר

איכות האוויר במקום העבודה חשובה מאוד על מנת ליצור סביבת עבודה בריאה. על מנת לשמור על אוויר איכותי, צריכים לבדוק את מערכת המיזוג על בסיס קבוע ולוודא שהיא עובדת כמו שצריך וכמתוכנן. אוויר באיכות נמוכה במקום העבודה יכול להוביל לבעיות נשימה, כמו גם רמות גבוהות של מחלה והיעדרות, ופגיעה בפרודוקטיביות.

7. בחירה

לאנשי המקצוע של היום יש מגוון רחב של צרכים ואחריות. לפעמים הם צריכים לעבוד על משימות יצירתיות, ובפעמים האחרות הם צריכים לטפל במשימות הדורשות ריכוז רב. חלל המתוכנן היטב יכול לספק את כל הצרכים השונים הללו: מתן הגדרות עבודה שונות בסביבה אחת גדולה יותר כדי לשרת את מטרות שיתוף הפעולה, הריכוז והחברה.  

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה