דלג לתוכן

12 גורמים המובילים חברות קטנות וגדולות לחללי עבודה משותפים

שוק הקו-וורקינג התפתח ונע מפרילאנסרים, יזמים בודדים וסטארטאפים לחברות גדולות ויוקרתיות. החברות מעבירות את עובדיהן ממשרדים ביתיים או משרדי-שדה לחללי העבודה המשותפים, בתקווה ליצור מעורבות ופרודוקטיביות וכן "ללכוד" את רוח החדשנות והאנרגיה המקושרת לסטארטאפים ולחללי העבודה מהם הם משיקים את החלומות שלהם. כיום יותר מ-50% מהממברים בחללי העבודה הם שכירים, בעוד שלפני מספר שנים הם היוו רק 30%. ועדיין, למרות הגל של חברות גדולות שמאמצות את מודל הקו-וורקינג, גם לחברות הקטנות יש את אותן הסיבות לעשות זאת. אלו הם 12 גורמים המניעים חברות גדולות וקטנות לעבור לחללי עבודה משותפים:

12 גורמים המובילים חברות קטנות וגדולות לחללי עבודה משותפים

1. שיתופי פעולה וחדשנות שעוזרים לעסק לגדול

חללי עבודה משותפים רבים מבוססים על סילוק מחסומים פיזיים לא נחוצים, חוקים מיותרים והיררכיות מיושנות. במקום, הם לעתים מעודדים מפגשים רנדומליים של עובדים ממקומות שונים, שבסופו של דבר יובילו לאינטראקציה ולשיתופי פעולה.

2. משאבים משותפים, אנושיים ואחרים

חללי העבודה המשותפים מרכזים מגוון רחב של אנשי מקצוע מתחומים שונים, ובכך יוצרים קהילה בעלת כישורים מגוונים וסינרגיה של שירותים.

3. נגישות ונוחות

כדי לספק שירות למסה גדולה של שוכרים, חללי העבודה המשותפים ממוקמים לעתים קרובות באיזורים עירוניים או באיזורים צפופים עם גישה לתחבורה ציבורית או לחניה נוחה. יותר מזה, מאחר שהגבולות בין חיים פרטיים לבין חיי העבודה הטשטשו מעט, נוחות ונגישות הפכו למאפיינים חשובים אף יותר. לרוב חללי העבודה מציעים גישה 24/7 למתחם במיוחד בשביל ממברים שעובדים בשעות לא שגרתיות. בדומה לכך, רשתות עם סניפים רבים נוטות להציע מנוי המאפשר לממברים שנוסעים הרבה גישה למשרד בכל אחד מהסניפים.

4. ניצול כלכלי חכם של החלל

מחקרים מעידים שאחוז הניצול של שטחי משרדים הוא לא גבוה. אם זה בגלל שאנשים רבים עובדים בשטח (אנשי מכירות, יועצים, אנשים שעובדים מהבית) או אם בגלל אנשים שכרגע נמצאים במקום אחר בבניין (בפגישה, בלאונג' או בהפסקת קפה) - כך או כך רוב החברות לא צריכות כל כך הרבה שולחנות כמו שהיו צריכות בעבר.

5. אפשרויות השכרה קצרות וארוכות טווח

חללי עבודה משותפים מאפשרים לתאגידים גמישות - אם הכלכלה צומחת או צונחת, אם החברה גדלה או קטנה, אם העסקים מתרחבים או מצטמצמים, אם יש מיזוגים או רכישות, אם יש כל שינוי אפשרי במבנה הקיים של תאגיד - זה הרבה יותר פשוט כשהתאגיד לא כבול לחוזה ארוך טווח, ובמקום הוא יכול "לספוג עודפים" מבלי לעזוב את חלל העבודה המשותף. בנוסף,  חללי העבודה מספקים גמישות אישית, אוכלוסיות משתנות ותנאים מתאימים למי שלא צריך שולחן קבוע (קבלנים, עובדים שמבקרים, עובדים שנוסעים הרבה ועוד).

6. סביבה מרתקת ואנרגטית

בניגוד לעבודה מהבית שעשויה להיות בודדה, חללי עבודה משותפים מספקים סביבה אנרגטית והרבה "באז" מסביב. קהילות קו-וורקינג מטפחות סביבה קולגיאלית שיוצרת גירויים שלא מגיעים רק מהעבודה עצמה אלא מהחברים למתחם. לפי מחקרים, זו סיבת ליבה לכך שאנשים משגשגים בחללי עבודה משותפים.

7. התאמה לסגנון העבודה של ימינו

חללי העבודה מציגים את כלכלת השיתוף. הם כוללים מגוון שטחי עבודה, כמו אופן-ספייס, לאונג'ים, אזורים שקטים ועוד. בנוסף, הם מספקים מקום מתאים עבור "עובדי שלט רחוק" ועבור אנשים העובדים ביותר ממקום אחד.

8. מעורבות ושיפור תפוקה

מחקרים רבים מראים שמבחר אפשרויות ותמיכה בעצמאות במקומות עבודה יוצרים מעורבות ומעצימים את העובד. מעורבות גורמת לפרודוקטיביות ולתחושת סיפוק של העובד. עובדים בעלי מעורבות גבוהה הם לא רק יותר פרודוקטיביים, הם גם מרוכזים יותר, מסיימים את המשימות שלהם בפחות זמן, יצירתיים יותר ובעלי מוסר עבודה גבוה יותר. אז איזה ארגון לא ירצה לספק סביבה שכזאת לעובדיו?

9. שיפור גיוס ושימור העובדים

חללי העבודה המשותפים מספקים את הקריטריונים החשובים ביותר לדור ה-Y. בחירה, עצמאות, מיקומים עירוניים ומרכזיים. מעל ל-50% מחללי העבודה ממוקמים בעיר ובאיזורים קהילתיים כדי לספק את צרכי המילניאלס. עיצוב חדשני ומושך ומגוון רחב של שירותים רק מוסיפים ומחזקים את העניין.

10. ידידותי לסביבה

קיצוץ נסיעות למרחקים ארוכים על ידי מתן מקום עבודה בקרבת מקום חוסך בדלק, מפחית זיהום אוויר, מדלל את פקקי התנועה וחוסך במצרך הכי חשוב שיש - זמן. וגם, ממש כמו שהנסיעה באוטובוס מפחיתה את כמות המכוניות על הכביש, כך גם קיבוץ של עובדים עצמאיים שנהגו לעבוד מביתם לתוך מתחם אחד חוסך בתאורה, בחימום ובקירור.

11. רמה גבוהה יותר של תשתיות ושירותים מאשר משרד ביתי

כשההגעה למקום העבודה היא אופציונלית - כמו לרוב הממברים בחללי העבודה המשותפים - חברות צריכות לספק סביבה משכנעת אליה אנשים ירצו להגיע לעבוד. זה אומר סביבה אנרגטית ומצויידת היטב. חללי עבודה משותפים מספקים בדרך כלל טכנולוגיה משוכללת, חיבורים טובים יותר, טכנולוגיה שיתופית עבור עבודה מרחוק ושירותים מגוונים כמו עמדת קבלה, דואר, מנהל קהילה, צוות תחזוקה וחבילות שירות. מתחמים מאובזרים במיוחד כוללים גם אמצעים לתמיכה פיזית שיוצרים חווית עבודה יותר בריאה ופרודוקטיבית.

12. מנהלים יכולים להתרכז בניהול

בעוד שלתאגידי ענק לרוב יש הנהלת שירותים ומתקנים וצוות המטפל בתקלות הקשורות למבנה, לחברות קטנות עד בינוניות הדרך כלל אין המותרות האלו. בעיות תפעוליות למיניהן גורמות ליזמים להיות מתוחים ולמנהלים להתעסק פחות בניהול. להיות ממבר בחלל עבודה משותף מוריד ממך את נטל השכירות והאחריות התפעולית.

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה