דלג לתוכן

5 התנהגויות שיהפכו אותך לממבר מקצועי בחלל עבודה משותף

כוח העבודה משתנה במהירות סביבנו, כאשר רבים מתקשרים יותר או מקימים עסק מהבית. לכן, לא מפתיע שאנשים רבים משתקעים בחללי עבודה משותפים. ועדיין, לאנשים רבים מושג הקו-וורקינג עלול להיות קונספט זר ומאיים, בייחוד למי שרגיל לחיי המשרד או לעבודה בפיג'מה מהבית. אך במהרה הפכו חללי העבודה המשותפים לדרך החדשה לעבוד, ויותר חשוב - לחיות. כנסו לחלל עבודה משותף ותרגישו מיד איך אתם מתערבבים בין פרילאנסרים, יזמים, סטארטאפיסטים, וכל אחד מהם מנתב את שיטת העבודה בצורה הייחודית לו.

5 התנהגויות שיהפכו אותך לממבר מקצועי בחלל עבודה משותף

אלו הן 5 ההתנהגויות שיסייעו לכם בתור עובדים חדשים בחלל העבודה המשותף, או עובדים ותיקים שמעוניינים להרגיש יותר את משמעות הקו-וורקינג

1. תתחברו לשכן

בואו נודה בזה, המרחב האישי שלנו הוא רעיון שחדר עמוק לתרבות של כולנו. זה סוף העולם אם הברך שלנו נוגעת בברך של איש זר באוטובוס או אם איש זר שעומד לידנו בתור יפתח בשיחה איתנו. אנחנו חיים בעולם שבו כל אחד מתעסק בעניינים שלו בלבד. אבל מה אם כולם היו דוחפים את הגבולות האלו? אם לא בעולם כולו אז לפחות בעבודה אנחנו יכולים להיות יותר נחמדים ופתוחים. סביר להניח שזה יוביל למשהו טוב.

תפתחו, תגיעו לאירועי נטוורקינג, גשו לממברים אחרים, דברו עם איש זר בפינת הקפה - תהיו מופתעים מהתוצאות. עבודה בחלל עבודה משותף זו דרך קלה וטבעית להכיר אנשים חדשים בכל יום. האינסטינקט שלכם ינחה אחרת, אבל תנסו משהו שונה. תוודאו שאתם לא מסיחים את דעתם של השכנים שלכם, אבל תדאגו להציג את עצמכם לשכנים היושבים איתכם בשולחן. הרבה חברות נוסדו בזכות שיחה בין זרים. אפשר לקחת את זה רחוק יותר, מחוץ לגבולות חלל העבודה, ולפתוח בשיחה עם השכן למושב ברכבת או במטוס. תופתעו מכמה ששיחה ספונטנית יכולה לשמח אנשים.

2. שמרו על ראש פתוח

קיבעון זה דבר מסוכן כמעט בכל סיטואציה, במיוחד במקרה של שיתופי פעולה. נכון, חשוב להגיע עם מטרות ידועות מראש, אך רצוי מאוד להיות פתוחים לרעיונות חדשים (ומפחידים לפעמים). הצלחה אמיתית מתרחשת כאשר אנחנו פתוחים לאי ודאות.

אתם תתמודדו עם אנשים מתעשיות רבות ורמות מקצועיות מגוונות - אל תתנו לעצמכם לפספס את העצות ואת הפרספקטיבה שלהם רק בגלל שאתם נעולים בנקודת המבט האישית שלכם.

כשאתם פוגשים מישהו לראשונה, תשאירו את השיפוטיות ואת האגו מחוץ לחדר. גשו לסיטואציה בראייה צלולה, ראש פתוח ומוכנות ללמוד. שיתופי פעולה אפקטיביים נובעים מתוך כבוד וכנות, אשר יכולים להיות מושגים רק כאשר אנחנו "נקיים" מדעות קדומות.

3. אל תהיו מפוחדים

חללי עבודה משותפים מלאים באנשים חכמים, אמביציונים ונחושים. אל תתנו לרמת הידע והנסיון שלהם להפחיד אתכם. להפך, התייחסו לזה כאל הזדמנות ללמוד מהאנשים הכי טובים ומבריקים. על מנת להוציא את הטוב ביותר מהמשאבים האלו - תעריכו את החולשות והחוזקות שלכם. תבינו מה אתם מביאים לשולחן, במה אתם צריכים עזרה, ומה אתם מחפשים באינטרקציה עם ממברים אחרים. לעתים יזמים מנוסים להוטים להעביר את הידע שלהם לאלו שפחות מנוסים. גיוון בידע ובהצלחה רק יגדילו את הסיכויים שלכם ליצור שיתוף פעולה פורה.

4. בקשו עזרה

אז אחרי שנעשיתם מומחים למודעות עצמית בצעדים הקודמים, תשכנעו את עצמכם שזה טוב לבקש עזרה, הרי לא תהיו מומחים בכל תחום. ברוב הפעמים בני גילכם ישמו לחלוק עצות.  ואף פעם אל תמעיטו בערך המנטורינג, אם הכרתם מישהו שאתם מעריצים מבחינה מקצועית, מעריכים את הכישורים והנסיון שלו, רוב הסיכויים שהוא ישמח לחלוק איתכם את הידע שלו.

תהיו ספציפיים לגבי הצרכים שלכם ורמת המחויבות לה אתם זקוקים מהאדם ממנו ביקשתם עזרה. "אני צריך מתכנת" לא יועיל כמו "אני צריך מתכנת פיתון". הצוות בחלל העבודה בודאי מתרגש בכל פעם שממבר מבקש מהם לקשר אותו לממבר אחר בעל כישורים מתאימים. לא רק שזה מסייע לצוות להבין מה צרכי הממברים, זה גם עוזר בבניית קהילה חזקה.

5. תשנו מקום. לעתים קרובות.

אנחנו יצורים שפועלים לפי הרגלים ורבים מאיתנו יושבים בכל יום באותו כסא בדיוק. בהתחשב בכך שניתנה לכם ההזדמנות לשבת במקום חדש בכל יום ( בחלל העבודה המשותף כמובן ) תנסו לעשות זאת (לפחות בשבועיים הראשונים שלכם במקום). לא רק שזה יעורר בכם יצירתיות ורעיונות חדשים, זה גם יגדיל את הסיכויים שלכם לפגוש לפחות בן אדם אחד בכל יום.

גם היציאה מחלל העבודה המשותף לעתים קרובות היא חשובה מאוד, לא פחות מהתזוזה בתוך החלל. תעבדו בפארק הציבורי או בבית כמה פעמים בחודש. שינוי של הסביבה שלכם יגרום לכם להיות שמחים יותר, פרודוקטיביים יותר ומוכנים לשיתוף פעולה.

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה