דלג לתוכן

טרנדים בעולם הקו-וורקינג

מי שמכיר את שוק חללי העבודה המשותפים יכול לזהות שמתרחשים בו מספר תהליכים. נדל"ן תאגידי נכנס לשוק, והוא עושה זאת בגדול. הקו-וורקינג אומנם לא ישתלט על תעשיית הנדל"ן המסחרי כמו שרבים חושבים, אך המתודולוגיות והפרקטיקות שבקו-וורקינג ישנו את האופן שבו הנדל"ן המסורתי המסחרי מנוהל, משווק ונצרך.

טרנדים בעולם הקו-וורקינג

מגמה זו מואצת במהלך השנה האחרונה. בעוד שחלק גדול מתמקדים בעיקר בסיפוק הצרכים של חללי העבודה המשותפים, חלק נוסף בו זמנית בונה בסיס מוצק להצעת פתרונות בסגנון "מקצה לקצה" עבור לקוחות ארגוניים ומשרדים מסורתיים. זאת משום שברור מה מגיע. למעשה, חלק מזה כבר כאן.

אלו הן כמה דוגמאות בולטות מהזמן האחרון של תאגידים שנעים לתוך העולם הקו-וורקינג:

 

אפריל 2017: בוש (תאגיד הטכנולוגיה הענק) משיק את פלטפורמה 12, האב חדשנות גדול ליד שטוטגרט. בחודש מאי הם השיקו את The Chicago Connectory, חלל חדשנות IoT ויצירה משותפת.

יוני 2017: בריטיש לנד, אחת מחברות הפיתוח וההשקעה הגדולות ביותר בבריטניה, משיקה את Storey, מותג גמיש בתחום העבודה, אשר ישולב בנכסים הקיימים שלהם.

2018: Skanska, חברת הבנייה החמישית בגודלה בעולם, תשיק את האב החדשנות הגדול ביותר בסקנדינביה

כל אלו מצטרפים לבניין האדיר בניו-יורק בו WeWork מפעילה עבור IBM את כל סביבת העבודה המסורתית של החברה הויתיקה, בקו-וורקינג במיקור חוץ מלא. הצוות העוסק בגילוי סביבת עבודה גמישה שממוקם במנילה שבפיליפינים, חולק גם הוא את נקודת המבט הזו. הצוות אמר - "לא רק שאנחנו רואים תאגידים נעים לתוך חללי העבודה המשותפים, אבל אנחנו גם רואים מפעילים שמתחילים לספק ללקוחות גדולים אלה על ידי רכישת חללים גדולים יותר. הדוגמאות כוללות את WEWORK שרכשה 93,000 מ"ר שיהפכו לחלל עבודה במרכז הונג קונג, ו-JustCo שלקחו 60,000 מ"ר בסינגפור - מה שמגמד באופן משמעותי את חללי העבודה המסורתיים"

וזה קורה בכל מקום, בכל שוק קו-וורקינג, בכל העולם. לכל אזור יש גרסה משלו ל- WeWork, ולכל תאגיד גדול בקרוב יהיה האב חדשנות משלו. אבל השינוי האמיתי יהיה באופן שבו תעשיית הנדל"ן המסחרי המסורתי תשנה את נהלי השיווק והניהול שלה בהתבסס על הצרכים הבלתי נלאים של יותר ויותר צרכנים צעירים ולקוחות דיגיטליים.

יש דבר כזה "יותר מדי נישתי"?

התאגידים הם לא היחידים שקולטים מתודולוגיות של קו-וורקינג ומבצעים זאת. יותר ויותר, אנו רואים את סביבות עבודה גמישות הופכות לנישות. חללי עבודה נישתיים מצמצמים את התפקיד המסורתי של מקומות עבודה גמישים לסטרטאפיסטים ופרילנסרים. במקום זה, הם "מקשטים" את המעטפת ויוצרים סביבה שהיא כמו מקלט לממברים, ומתאימים אותה לצרכים הספציפיים ביותר שלהם.

יש חללי עבודה שמתמקדים באוכל, נסיעות, טכנולוגיה, מדע, נשים, גברים, תרומה לחברה, קמעונאות ואופנה, ייצור דיגיטלי, טיפול בילדים, בריאות, פיזיותרפיה, פסיכותרפיה ועוד. אף אחד לא רוצה עוד חלל עבודה שמתמקד בסטארט-אפים. זה כבר היה. במקום זה, יותר ויותר ממברים רוצים מקום שמיועד לאנשים בסגנון שלהם.

עוד במגמת הנישתיות הזו, אנו רואים גם עלייה מתמדת בחללי עבודה לפי יעד; חללי עבודה משותפים שהפכו את גולת הכותרת שלהם למיקום מנצח ומנצלים את היתרון של מיקומים אקזוטיים, מרוחקים ואפילו ניידים. חללי עבודה כאלה קיימים בכל רחבי העולם.

אל תטעו. זה העתיד. מייסדי ומנהלי חללי עבודה משותפים - תתחילו לחשוב על השוק המתנועע הזה. חשיבה קדימה על אפשרויות חדשות עבור השירותים, הנישות והמוצרים בתוך שוק חללי העבודה המסחריים המתפתח היא לא רק הדרך לשמור אתכם על לוח המשחק, זה יאפשר לכם גם להצטרף לכתיבת חוקי המשחק.

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה